مقالات, وبلاگ

آب بندی استخر های شیشه ای

آب بندی استخر های شیشه ای

 آب بندی شیشه استخر یکی از تخصصی ترین و تکنیکیترین مراحل ساخت یک استخر شیشه ای هست. آب بندی شیشه استخر باید به گونه ای باشد که استخر در هنگام استفاده دچار نشتی آب نشود.

  • در واقع آب بندی شیشه استخر به استفاده از یک چسب و یا یک ماده ضد آب مخصوص  که بین سازه وشیشه اجرا میشود ختم نمیشود، و آب بندی شیشه استخرمستلزم اقدامات و پیش بینی ها یی هست که در فرایند ساخت سازه بتنی انجام میشود که در نهایت در مرحله اخر با استفاده از چسب های مخصوص این کار به اتمام میرسد.

بنابراین آب بندی شیشه استخر خود به تنهایی فارغ از آب بندی سازه یک مقوله جدا و شامل یک پروسه اجرایی هست که مجموعه اقداماتی را شامل میشود که نه در تخصص و حیطه کاری کارخانه تولید شیشه هست و نه در تخصص صرفا یک پیمانکار سازه .

بلکه باید توسط یک پیمانکار ساخت استخر متخصص و ماهر که اشراف کامل به محاسبات شیشه ونصب وتکنیکهای  آب بندی شیشه و  اجرای سازه استخر،  و آبببندی سازه استخر وسیستم های مکانیکال و الکتریکال استخر شیشه ای، داشته باشد ودر ا ین زمینه یک پکیج کامل ارائه دهد.

مراحل آب بندی استخر

 

بنابراین به طور کلی روش و روند اجرای پروژه ساخت استخر شیشه ای  به این گونه هست :

شرکت نیکاب نوین استخر بعد ازاتمام  طراحی استخر شیشه ای محاسبات شیشه را انجام میدهد

و طبق نقشه و محاسبات ساخت شیشه به یک یک کارخانه شیشه سازی معتبر و مورد تایید شرکت نیکاب نوین استخر سپرده میشود .

در این مرحله شرکت شروع به اجرای پروژه شامل اجرای سازه بتنی یا هر سازه ای که قبلا در طراحی در نظر گرفته شده مینماید.

در این مرحله عوامل اجرایی مکانیکال استخر هم زمان با فرآیند اجرای سازه اقدام به لوله کشی های مربوطه کرده و همچنین پیش بینی های عناصر الکتریکی استخر هم در این مرحله انجام شده و سپس بقیه اجرای سازه ادامه میابد.

در این مرحله شرکت نیکاب نوین استخر پیش بینی های لازم برای محل اتصال سازه به شیشه و تکیه گاه شیشه را میکند .

یا چنانچه اجرای سازه بدست پیمانکار دیگری باشد ، مهندسین نیکاب نوین استخر نقشه ای اجرایی و جزییات دقیق تکیه گاه را به پیمانکار سازه میدهد و روی اجرای آن نظارت دقیق میکند. همچنین شما میتوانید آموزش ساخت استخر در این سایت را نیز مشاهده نمایید. 

در این مرحله سازه بتنی به اتمام رسیده ، لوله کشی ها طبق اصول انجام شده و پیش بینی سازه ای در محل تکیه گاه شیشه هم صورت گرفته هست و از طرفی ساخت شیشه استخر هم توسط کارخانه در دست اجراست.

اکنون مراحل بعدی  یعنی آب بندی ثانویه سازه  استخر و  حمل و نصب و آب بندی شیشه استخر فرا میرسد.

پس از نصب و آببندی شیشه استخر و آببندی سازه استخرمرحله تست ابببندی انجام میشود

د راین مرحله اجرای سرامیک کاری استخر و بطور همزمان اجرای تصفیه خانه و نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی استخرتوسط تکنسین های نیکاب نوین استخر انجام  میشود و پروژه به اتمام میرسد و آماده بهره برداری میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *