استخر شیشه ای
استخر شیشه ای
استخر شیشه ای
استخر شیشه ای
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

استخر شیشه ای

ساخت استخر شیشه ای ، پروژه شما و خانه شما را،چندین برابر لوکس و رویایی میکند و فضارا خیره کننده میسازد.وعلاوه برزیبایی، مزایای زیادی به همراه دارد.

شرکت نیکاب نوین استخربا بهره مندی از دانش و تکنولوژی ساخت استخر شیشه ای میتواند شما را در هر چه زیبا تر شدن و چشمگیر شدن پروژه شما را یاری کند.

استخر شیشه ای

هر آنچه که میخواهید در باره ساخت استخر شیشه ای بدانید

چرا  استخر شیشه ای ؟

ساخت استخر شیشه ای ، پروژه شما و خانه شما را،چندین برابر لوکس و رویایی میکند و فضارا خیره کننده میسازد.وعلاوه برزیبایی، مزایای زیادی به همراه دارد.شرکت نیکاب نوین استخربا بهره مندی از دانش و تکنولوژی ساخت استخر شیشه ای میتواند شما را در هر چه زیبا تر شدن و چشمگیر شدن پروژه شما را یاری کند.

مزیت های استخر شیشه ای نسبت به سایر استخرها

اگر شما یک استفاده کننده ازاستخر شیشه ای هستید

  • استخر شیشه ای خانه شما لوکس و زیبا و رویایی میکند.
  • نور طبیعی را به استخر شما فرا میخواند
  •  سطح وسیع تری از فضای شما به نمایش میگذارد
  • فضای خارج و طبیعت را به داخل استخرتان میاورد
  • و فضای داخل اب را به محیط بیرون فرا میخواند
  • با دیدن اب استخر از پشت شیشه ، شما را به یک شنا و اب تنی دلچسب دعوت میکند
  • وجود شیشه باعث میشود مراقب فرزند دلبندتان دراستخر باشید ونظارت کنید و مواظب غرق شدگی آنها باشید.و از بروز حادثه جلوگیری کنید.
  • دیوار شیشه ای استخر شما به راحتی قابل تمیز کردن هست.

و اگر شما یک تولید کننده و سازنده هستید

  • استخر شیشه ای پروژه شما را تبدیل به یک پروژه لوکس و مدرن میکند.
  • پروژه شما را شاخص و منحصر بفرد میکند
  • در برند سازی شما تاثیر فوق العاده ای دارد
  • برای جذب مشتری و سود اوری بهتر یک آپشن کلیدی محسوب میشود

هزینه ساخت استخر شیشه ای

هزینه استخر شیشه ای با توجه به نوع استخر ، ابعاداستخر ، میزان حجم آب پشت شیشه ، گستردگی سطح شیشه استخر ،

و یا به عبارتی میزان مقاومت قابل انتظار و کیفیت شیشه و محل و موقعیت  استقرار استخر به لحاظ دشواری حمل ونقل ودستگیری مراحل   نصب ، متفاوت هست .

در واقع  هزینه ساخت استخر شیشه ای  در همه موارد مثل مصالح و تجهیزات ،سیستم تصفیه ، سیستم الکتریکال و سایر موارد ، با هزینه ساخت یک استخر بتنی مشترک هستند و فقط آنچه که درهزینه ساخت  یک استخر شیشه ای متمایز و متفاوت هست هزینه ساخت خود شیشه و هزینه های حمل و نقل و نصب و آب بندی شیشه استخر هست که به موارد ذکر شده اضافه میگردد.(اگر میخواهید بدانید هزینه ساخت استخر بتنی چقدراست روی عبارت لینک شده کلیک کنید).

و البته میزان مصالح مصرفی مثل بتن و میلگیرد و سرامیک به همان نسبت سطح جایگزین شده با شیشه ، کاهش میابد ولی در مورد سیستم تصفیه و گرمایش و الکتریکال تفاوت چندانی  بین استخر شیشه ای با بقیه استخر ها یافت نمیشود.

همسایه نموده هست .

هزینه متغییر استخر شیشه ای و عوامل آن

عواملی چون کیفیت شیشه و  ابعاد شیشه و مقاومت قابل انتظار از شیشه که ضخامت شیشه را تعیین میکند میتواند در هزینه ساخت شیشه استخر تاثیرگذار باشد.

نکته اینکه : وجود شیشه در یک استخر علاوه بر هزینه ساخت شیشه و هزینه های حمل ونقل و نصب شیشه گاهی میتواند به طور غیر مستقیم باعث هزینه های دیگری بشود.

به طور مثال گاهی اوقات ما مجبور هستیم به دلیل ابعاد خاص یک  استخرشیشه ای  و نوع استخرشیشه ای ،و موقعیت مکانی استخر،  برای ایزولاسیون استخر و اب بندی شیشه استخر از تکنیکهای خاصی استفاده کنیم که مستلزم هزینه های جانبی دیگری  خواهد بود .

بنابراین هزینه ساخت استخر با توجه به ویژگیهای هر پروژه متفاوت خواهد بود.

برای کسب اطلاع از هزینه ساخت استخر شیشه ای پروژه خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.. تلفن تماس: 09352050959 

انواع استخر های شیشه ای

استخر کف شیشه ای

 

دراین نوع استخر در کف استخر از شیشه استفاده میشود بدیهی ست که هدف از ایجاد شیشه در کف استخر نمایش فضای زیرین استخر از داخل استخرهست  و یا نمایش داخل استخر برای افراد خارج استخر که در فضای زیرین استخر وجود دارند بنابراین نحوه قرار گیری این استخر ها میتواند در طبقات ساختمان ، لابی ،و یا به صورت کنسول (طره ) از قسمتی از ساختمان معلق شده باشد که معمولا برای حصول هیجان بیشتر معمولا در ارتفاعات بالاتر طراحی میشوند

 و یا در زمینهایی که به لحاظ توپوگرافی پتانسیل مناسب برای پیشروی وکنسول شدن استخر را دارند، ساخته میشوند.

       استخر کف شیشه ای      

به هر حال استخرهای کف شیشه ای قادرهستند حسی ماجرا جویانه و  بینظیر و غیر قابل وصف همراه با هیجان ، ترس و دلهره را برای افراد ایجاد کند .

شیشه ای 3

 

 

استخر شیشه ای پنجره ای یا پیرامونی

در این نوع استخر شیشه ای در یک ضلع یا دو ضلع یا تمام اضلاع استخر پنجره های شیشه ای تعبیه میشود به این معنی که شیشه در دل دیوار بتنی استخر ساخته میشود و ازهمه طرف سازه اصلی یا همان  دیوار استخر، شیشه را در بر گرفته است .یا به عبارتی پیرامون شیشه محصور شده از دیوار اصلی استخر هست و از هیچ طرف لبه شیشه قابل مشاهده نیست .

بدیهی ست که در این نوع استخر شیشه ای نیروی کمتری به شیشه استخر وارد میشود .و فشار و بار اصلی را سازه استخر به دوش میکشد.

بنابراین در این نوع استخربه دلیل محصور شدن با سازه اصلی و سیف بودن  میتوان از سطح شیشه ای بزرگتری بهره  برد.

هدف از ساخت این استخر شیشه ای خلق زیبایی ، جذابیت ، هیجان ، ارتباط بصری داخل و خارج استخر و حس دعوت محیط خارج از استخر به داخل استخر، افزایش نور طبیعی داخل آب هست.

 

Byj9WFVeW 930x525

استخر شیشه ای دیواری یا اکواریومی

در این نوع استخر شیشه ای ، شیشه نقش دیوار اصلی ویا دیوارهای اصلی استخرویا بخشی از دیواراصلی استخر را بازی میکند به این معنی که دیوار شیشه ای از قسمت لبه بالایی ، کاملا رهاست و لبه بالایی شیشه کاملا نمایان هست که صرفا جهت جلوگیری از اسیب دیدگی و زیبایی میتوان با فریم استیل آن را کاور کرد که در واقع این فریم هیچ نقش سازه ای ندارد.

یا در مواردی حتی میتواند دو یا سه و یا حتی هر چهاردیوار استخر شیشه ای باشد مانند یک اکواریوم که دراین حالت فشارهیدرولیکی و نیروی های وارده  مستقیما برو روی شیشه ها ست و یک استراکچر از جنس فولاد یا استیل ضخیم نقش مهار و اتصال این شیشه ها به یکدیگر  را به عهده دارد.

بدیهی ست که دراین حالت (استخر شیشه ای دیواری)  نیروی وارده بر شیشه استخر بیشتراز استخر های شیشه ای پنجره ای هست  بنابراین نوع شیشه و مقاومت و ضخامت شیشه در این حالت متفاوت هست.

بنا براین در این نوع استخر شیشه ای بهتر هست حتی الامکان از دیوار شیشه ای با ارتفاع کمتری نسبت به نوع پنجره ای استفاده شود.

هدف از ساخت استخردیوار  شیشه ای مانند انچه در استخر های شیشه ای پنجره ای گفته شد ، هست با این تفاوت که در استخر دیوار شیشه ای به دلیل عدم وجود مانعی مزاحم  ویا جرز و یا سازه ای  در قسمت لبه  بالایی شیشه استخر ، سطح استخر با افق تلفیق شده و امتداد میابد وبا اتصال آب استخر با افق انگار پایانی برای استخر متصور نیستی و حس استخر های بیکران را تداعی و گستردگی وعدم محدودیت و بزرگی استخر را برای شناگر القا مینماید.

و این احساس ،در نوع خود بی نظیر هست.وپروژه شما را نیز متمایز، بی رقیب و منحصر بفرد میکند.

4شیشه ای 2web1 copy acrylic panel

استخر شیشه ای دیافراگرامی

در این نوع استخر شیشه ای در واقع بخشی از استخر از بخش دیگری از ان به قصد جداسازی با اهدافی مشخص ، بوسیله شیشه از یکدیگر جدا میشوند مثلا قسمت کودکان با بزرگسالان یا اینکه دو استخر را بوسیله یک دیوار شیشه ای به یکدیگر متصل سازیم .

در این حالت هم ارتباط بصری بین دو استخر برقرار میشود و هم آب بندی اطراف شیشه به صورت مشترک

اجرا میشود.

 و چنانچه قاطی شدن آب هر دو بخش اهمیتی نداشته باشد که در این صورت ،مسئله آب بندی صد در صدی پیرامون شیشه داخل آب در این نوع استخر ها خیلی موضوعیت پیدا نمیکند.و حائز اهمیت نیست .

بنابراین جداسازی بخشهای مختلف استخر با شیشه میتواند نسبت به جداسازی با دیوار سرامیکی ، جذابیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

ویژگی استخرهای شیشه ای

از ویژگی های مهم استخرهای شیشه ای نحوه استقرار(پوزیشنینگ) استخر هست

این استخر ها را میتوان در حیاط ساختمان ، در لابی ، طبقات منفی در آپارتمانها، تراس ، بام و ویلاها اجرا نمود که قادر هست در هر یک از این مکانها مزیت ها و اهداف خاصی را به نمایش بگذارد.

و یک خبر خوب برای صاحبان  ویلاهای دارای توپوگرافی ، این که زمین شما دارای پتانسیل مناسب برای ساخت استخر شیشه ای هست که نباید از آن غافل شوید.

piscinas transparentes forma cuadrada 

در بعضی از موارد این استخر برای اینکه حاوی ضلعی شیشه ای باشد بهترین زمین برای استقرار، زمین های دارای توپوگرافی یا زمین های شیبدار هست که در مناطق ییلاقی که ویلاهایی در شیب زمین ساخته میشود بسیارمناسب است به این ترتیب که استخر میتواند از سه طرف داخل زمین و همسطح با زمین واز یک طرف در قسمت شیبدار زمین دارای ضلعی نمایان باشد که ویژگی شیشه خوری را پیدا کند.

البته این یک مزیت برای زمین های شیبدار به حساب می اید ولی به هر حال به طورکلی ساخت استخر شیشه ای محدودیت ندارد ودر همه زمینها چه شیبدار و چه فلت ودر همه  مکانها مثل طبقات منفی گرفته تا طبقات بالایی ساختمان و حتی در پشت بام میتوان  اجرا نمود.

ویژگی شیشه مورد استفاده در استخر شیشه ای

شیشه بکاررفته در استخر های شیشه ای طبیعتا نوع خاصی از شیشه هستند و با شیشه های معمولی متفاوتند.این شیشه ها از نوع نشکن با ضریب ایمنی باالا هستند .ودر صورت شکسته شدن باعث آسیب جانی افراد نمیشوند.

به طور کلی شیشه مورد استفاده در استخر شیشه ای باید دارای ویژگیهای زیر باشد:

  • مقاومت بالایی برابرنیروهای مکانیکی و ضربه داشته باشد.
  • نیروها و فشارهای وارده هیدرولیکی را تحمل کند.
  • مقاومت خوبی  در برابر بارهای عمودی و جانبی داشته باشد.
  • در برابر تنش های سازه ای رفتارهای سازگارانه داشته باشد.
  • در برابر نوسانات شدید دما مقاوم باشد.
  • دارای شفافیت کافی و حداقل موج  و بدون حباب باشد.
  • شیشه مورد استفاده از مرغوبیت و کیفیت قابل قبول و استاندارد های لازم برخوردار باشد.
aerial-pool-lighting-infinity-edge-fireplace-stone-wall-2

مراحل و جزییات و نحوه ساخت استخر شیشه ای

ساخت استخر شیشه ای به همان میزان که بسیارجذاب و خلاقانه هست ، نیاز به تخصص، تجربه و مهارتهای خاص خودش را دارد.

ما معتقدیم :

در  هر حال در ساخت استخر شیشه ای باید 5 رکن اصلی زیرمد نظر باشد:

1-مقاومت سازه اصلی استخرشیشه ای  (تحمل نیروها و فشارهای وارده)

2- آب بند بودن سازه اصلی استخر

3- استحکام شیشه مورد استفاده در برابر فشار ها ی وارده

4 – استحکام محل اتصال و تکیه گاه شیشه بر روی سازه اصلی

5-آب بندی محل اتصال شیشه به سازه اصلی

 

بنابراین مثلا در یک استخر شیشه ای که سازه اصلی بتنی هست و قسمتی از یک ضلع استخر شیشه ای در نظر گرفته شده است :

اولا ◀ مثل یک استخر بتنی بدون شیشه ،  تمام مولفه های مقاوم سازی و آب بندی در بخش بتنی استخرشیشه ای باید اجرا شود

مثل نحوه ارماتوربندی ، نحوه ضد آب سازی بتن مورد مصرف ،مثل نصب واتر استاپ در درزهای اجرایی و بقیه مراحل

دوما ◀  شیشه ای که قرار هست مورد استفاده قراربگیرد باید بر اساس ابعاد استخر و ابعاد شیشه مورد نظر از لحاظ ضخامت ، تعداد لایه ها ، کیفیت خود شیشه و استحکام کاملا درست و مهندسی محاسبه شود وحتما ساخت شیشه را به یک کارخانه که شاسیتگی لازم را دارد سپرده شود.

سوما ◀ محل تکیه گاه شیشه ، روی سازه بتنی کاملا مقاوم سازی شود یعنی چنانچه سازه اصلی بتنی استخر از استحکام بالایی برخوردار باشد و خود شیشه هم استحکام کافی داشته باشد ولی اتصال شیشه به سازه بتنی اتصال ضعیفی باشد یعنی آن قسمت از سازه بتنی که شیشه و فشارهای وارده بر شیشه را مستهلک میکند قادر به تحمل فشارهای وارده نباشد واز آن قسمت دچار شکست شود ، در این صورت استحکام کلی سازه و استحکام شیشه معنایی نخواهد داشت واجرای پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

چهارم ◀ اینکه فرض را بر این بگیریم تا اینجای کار همه چیز در ست و طبق ضوابط ذکر شده در بالا پیش رفته باشد. ولی :

محل اتصال سازه بتنی و شیشه آب بند نباشد در این صورت هم نتیجه کار مطلوب نخواهد بود.

بنابراین مجموعه این موارد پازل استخر شیشه ای را کامل خواهد کرد.

 اب بندی شیشه استخر از مهم ترین و تخصصی ترین و تکنیکی ترین مراحل ذکر شده هست و غالبا پروژه ها در این مرحله با مشکل مواجه هستند.

مشاوره ساخت استخر شیشه ای

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان نیکاب نوین استخر تماس حاصل فرمایید. تلفن تماس: 09352050959 

آب بندی شیشه استخر

همانطور که در مراحل بالا ذکر شد آب بندی شیشه استخر یکی از تخصصی ترین و تکنیکیترین مراحل ساخت یک استخر شیشه ای هست .

آب بندی شیشه استخر باید به گونه ای باشد که استخر در هنگام استفاده دچار نشتی آب نشود.

  • در واقع آب بندی شیشه استخر به استفاده از یک چسب و یا یک ماده ضد آب مخصوص  که بین سازه وشیشه اجرا میشود ختم نمیشود، و آب بندی شیشه استخرمستلزم اقدامات و پیش بینی ها یی هست که در فرایند ساخت سازه بتنی انجام میشود که در نهایت در مرحله اخر با استفاده از چسب های مخصوص این کار به اتمام میرسد.

بنابراین آب بندی شیشه استخر خود به تنهایی فارغ از آب بندی سازه یک مقوله جدا و شامل یک پروسه اجرایی هست که مجموعه اقداماتی را شامل میشود که نه در تخصص و حیطه کاری کارخانه تولید شیشه هست و نه در تخصص صرفا یک پیمانکار سازه .

بلکه باید توسط یک پیمانکار استخر متخصص و ماهر که اشراف کامل به محاسبات شیشه ونصب وتکنیکهای  آب بندی شیشه و  اجرای سازه استخر،  و آبببندی سازه استخر وسیستم های مکانیکال و الکتریکال استخر شیشه ای ، داشته باشد ودر ا ین زمینه یک پکیج کامل ارائه دهد.

بنابراین به طور کلی روش و روند اجرای پروژه ساخت استخر شیشه ای  به این گونه هست :

شرکت نیکاب نوین استخر بعد ازاتمام  طراحی استخرشیشه ای محاسبات شیشه را انجام میدهد

و طبق نقشه و محاسبات ساخت شیشه به یک یک کارخانه شیشه سازی معتبرو مورد تایید شرکت نیکاب نوین استخر سپرده میشود .

در این مرحله شرکت شروع به اجرای پروژه شامل اجرای سازه بتنی یا هر سازه ای که قبلا در طراحی در نظر گرفته شده مینماید.

در این مرحله عوامل اجرایی مکانیکال استخرهم زمان با فرآیند اجرای سازه اقدام به لوله کشی های مربوطه کرده وهمچنین پیش بینی های عناصر الکتریکی استخر هم در این مرحله انجام شده  

و سپس بقیه اجرای سازه ادامه میابد.

در این مرحله شرکت نیکاب نوین استخر پیش بینی های لازم برای محل اتصال سازه به شیشه و تکیه گاه شیشه را میکند .

یا چنانچه اجرای سازه بدست پیمانکار دیگری باشد ، مهندسین نیکاب نوین استخر نقشه ای اجرایی و جزییات دقیق تکیه گاه را به پیمانکار سازه میدهد و روی اجرای آن نظارت دقیق میکند.

در این مرحله سازه بتنی به اتمام رسیده ، لوله کشی ها طبق اصول انجام شده و پیش بینی سازه ای در محل تکیه گاه شیشه هم صورت گرفته هست و از طرفی ساخت شیشه استخر هم توسط کارخانه در دست اجراست.

اکنون مراحل بعدی  یعنی آب بندی ثانویه سازه  استخر و  حمل و نصب و آب بندی شیشه استخر فرا میرسد.

پس از نصب و آببندی شیشه استخر و آببندی سازه استخرمرحله تست ابببندی انجام میشود

د راین مرحله اجرای سرامیک کاری استخر و بطور همزمان اجرای تصفیه خانه و نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی استخرتوسط تکنسین های نیکاب نوین استخر انجام  میشود و پروژه به اتمام میرسد و آماده بهره برداری میگردد.

امیر حسن ملک
مدیر و موسس نیکاب نوین استخر