طراحی و ساخت استخر

شنا کردن نه تنها امروزه بلکه در چندین سال گذشته به عنوان یکی از ورزش های محبوب شناخته میشده است و همچنین به عنوان تفریحات بسیار جالبی برای هر سن و سالی محسوب میگردد.

با این وجود یکی از مشکلاتی که استخرهای عمومی با آن رو به رو هستند شلوغی و ازدحامی می باشد که در هریک از سانس ها به وجود می آید حال در بعضی از این سانس ها این شلوغی می تواند کم تر باشد و یا در سانس دیگر شلوغی بیشتر باشد که همین عامل موجب می شود عده ی بسیاری از افراد از این تفریح سرگرم کننده فاصله بگیرند و ترجیح بدهند در جای خلوت تر به این ورزش ادامه بدهند.

طراحی و ساخت استخر

وجود یک استخر خانگی می تواند این کمک را به شما بکند تا بتوانید در کنار ورزش کردن، لحظات بسیار خوب و مفرحی را در کنار خانواده ی خود داشته باشید.

طراحی و ساخت استخر، تحت شرایط و فاکتورهای گوناگونی صورت میگیرد و بسته به فضایی که در اختیار دارید می توانید اقدام به ساخت استخر در آنجا نمائید. در صورتی که به تازگی شروع به ساخت یک ویلا برای خود کرده اید و می خواهید در حیاط این ویلا اقدام به ساخت استخری نمائید می توانید با کارشناس مربوطه تماس حاصل نمائید و راهنمایی لازم را در این خصوص دریافت نمائید.

هزینه ساخت استخر و همچنین نوع طراحی آن به فاکتورهای مختلفی نیز بستگی دارد که این موارد بستگی به محیط و متراژ آن محیط نیز دارد. برهمین اساس برای هر مدل از استخرهایی که ساخته می شود، برآورد هزینه ساخت ارائه داده خواهد شد تا مشتری بتواند با توجه به نوع بودجه ی خود تصمیم گیری نهایی را داشته باشد و انتخاب مناسبی در این خصوص داشته باشد.

انواع استخر

استخرها به گونه های متفاوتی تقسیم بندی می شوند که اگر بخواهیم از لحاظ تعیین موقعیت قرارگیری آن در ساختمان آن را تقسیم بندی نمائیم به دو دسته ی سر پوشیده و روباز نیز قابل می باشند.

هزینه ساخت استخر

استخرهای سرپوشیده

معمولا در داخل منازل مورد استفاده قرار میگیرند و یا از اینگونه از استخرها در محیط های خاصی مانند اتاقک ها در گوشه ای از باغ ویلا استفاده می شود که با توجه به هزینه ی بالای ساخت آن تقاضای کمتری در بین عموم دارد.

استخرهای روز باز

استخرهایی که به صورت روباز می باشند مورد استفاده در حیاط خانه های ویلایی، باغ و حیاط ها نیز می باشند یا حتی در برخی موارد هم می توان از چنین استخرهایی در تراس ساختمان ها و یا پشت بام ها استفاده نمود.

انواع استخرهای نوین استخر

مقدمات ساخت استخر خانگی

قبل از آن که بخواهید اقدام به ساخت چنین استخرهایی نمائید و برای آن هزینه ای صرف کنید بهتر است در ابتدا تمامی مراحل کار و جزئیات آن را تعیین نمائید.

هزینه ساخت استخر یکی از مهم ترین مواردی می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید و بایستی حتما در نظر داشته باشید که قصد دارید استخر خود را به چه صورتی بسازید.

با ما همراه باشید تا اطلاع درستی از هزینه ساخت استخر داشته باشید و بتوانید با توجه به بودجه ی مورد نظر خود آن را مشخص نمائید آنگاه می توانید در رابطه با طراحی و ساخت آن تصمیم گیری لازم را داشته باشید.

همچنین بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه ی اولیه ای که برای ساخت استخر خانگی باید در نظر داشته باشید، باید هر سال هزینه ای را هم برای نگهداری و حفظ استخر خود و در کنار آن هزینه ای را هم برای آب و برق مصرفی در نظر داشته باشید.

میزان فضایی که برای طراحی و ساخت استخر اختصاص می دهید در مرحله ی بعدی اهمیت پیدا خواهد کرد. شما باید دقیقا مشخص نمائید که استخر خود را در چه ابعاد و اندازه ای میخواهید بسازید.

برای این کار باید در ابتدا مکان مشخصی را برای استخر خود در نظر داشته باشید تا آفتاب گیر خوبی داشته باشد. همچنین به منظور کاهش هزینه ی گرم کردن آب می توانید ایده ی هوشمندانه ای را در این زمینه به خرج دهید و مکان ساخت استخر را در جایی مشخص نمائید که بیشترین میزان تابش نور را به خود داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساخت و طراحی استخر با مجوعه نوین استخر در ارتباط باشید. مشاوره و تماس تلفنی

این نکته را هم بهتر است در نظر داشته باشید که در اطراف جایی که قصد دارید استخر خود را در آن مکان بسازید، درختان و ریشه های زیادی وجود نداشته باشد.

علت آن که ما این مورد را به شما توصیه خواهیم کرد آن است که با رشد کردن تدریجی ریشه ها در زیر خاک اطراف استخر، امکان آسیب دیدن استخر و لوله کشی و تخلیه ی آب آن وجود خواهد داشت.

در صورتی که در نزدیکی استخر، برای ایجاد سایه و کاهش نورگیری درخت بکارید امکان دارد پس از مدتی با ریخته شدن شاخ و برگ های آن آب استخر کثیف شود و در کف استخر نیز رسوب خواهد کرد، با این وجود امکان دارد هزینه نظافت و نگهداری استخر بیشتر گردد.