وبلاگ, مقالات

در باره سونای بخار

نوین استخر
سونای بخار

سونای بخار

معرفی سونای بخار

سونای بخار به اتاقکی اطلاق میشود که در ابعاد مختلف بستگی به ظرفیت و تعدادافراد استفاده کننده و بار استحمامی ، با متریالهای ساختمانی ساخته میشود که بوسیله یک منبع تولید بخار داغ که در خارج از اتاقک سونا مستقراست تغذیه میشود و هدف ان تشکیل گرما به همراه رطوبت بالا در فضای اتاقک با اهداف درمانی و زیبایی و نشاط و تفریح برای کاربران میباشد.

سونا با داشتن حرارت بالا به سلامت بدن کمک بسیاری خواهد کرد کرد و همین افزایش دما به تناسب اندام نیز کمک خواهد کرد و همچنین عفونت های موجود در بدن را از بین خواهد برد.

پس می توان نتیجه گرفت استفاده از سونای بخار می تواند کمک بسیاری به لاغر شدن بکند و امروزه از این روش در سراسر دنیا استفاده خواهد شد.

انجام لاغری توسط سونا بخار روشی بود که توسط فنلاندی ها مورد معرفی قرار گرفت، با این حال هنوز در استفاده از سونا پیشگام می باشند.

دمایی که برای سونای بخار در نظر گرفته می شود از 50 درجه تجاوز نخواهد کرد. سونای بخار دارای بیشترین میزان رطوبت می باشد.

طبق تحقیقات کلینیکی که بر روی بخار آب انجام شده است، آبی که از لوله کشی باشد بخار آن حاوی مواد شمیایی مختلفی همچون کلر، فلورید، فلزات سنگین می باشد که جذب آن از طریق پوست صورت خواهد گرفت، پس بدین صورت استفاده از چنین آبی را به شما توصیه نخواهیم کرد.

تاثیری که عرق کردن در ورزش بر روی انسان میگذارد در مقایسه با تاثیر سونا بسیار کمتر می باشد، به دلیل آن که سیستم اعصاب سمپاتیک فرد در هنگام ورزش کردن فعال خواهد شد و همین مورد نیز موجب می گردد تا نی تواند به خوبی سموم را جذب کند.

همچنین انرژی بسیار زیادی در طی ورزش کردن صرف می شود و میزان عرق کردن در هنگام ورزش کمتر از حالتی می باشد که در سونا هستید.

ورزش مزیت ها و ویژگی به خصوص خود را نیز دارد اما تعرقی که بر اثر ورزش صورت میگیرد تاثیرگذاری تعرق در استفاده از سونا را نخواهد داشت.

مزیت هایی که استفاده از سونا برای شما خواهد داشت، آن است که راه های تنفسی باز خواهد شد و آنگاه می توانید به راحتی نفس بکشید، استفاده از سونا می تواند میزان دریافت اکسیژن را برای شما بیشتر کند.

سونا را می توان به عنوان مسکنی برای دردهای روماتیسمی در نظر گرفت و به همین منظور ما به شما توصیه خواهیم حتی برای هفته ای یک بار هم شده به سونای بخار مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *